BMW


Naprzód BMW Z3 (E36/7) Roadster 3.0i

 

Podziel się artykułem na społecznościowych i innych portalach.

Chcesz podzielić się tym artykułem z innymi? Klikając na ikony poniżej, można udostępnić w sieci.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopLinki ikona Bookmarky ikona TopArtykuly ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW Z3 (E36/7) Roadster 3.0i

Część opinii publicznej kochała ją za odważny styl retro, część jej nieakceptowała i dawała mu różne przezwiska jak rozdeptany but, żabka i tak dalej. Opinia publiczna kojarzyła markę BMW raczej z klasycznymi modelami 3, 5, 7 serii i ich wersji M3 i M5. Co więcej musimy sobie zdać sprawę, że rynek, po więcej niż dziesięcioletniej przerwie, znowu uczył się kochać małe coupe i to przede wszystkim dzięki Audi TT i Mercedesowi SLK. BMW oczywiście nie chciało zostać w tyle. Coupe zyskało absolutny respekt dzięki bezkompromisowym własnością jazdy i świetnym sprawdzonym silnikom z M3 E36. W tym kierunku miało moc porównywalną z Porsche 911, czego nie można było ignorować. Wszystkie Z3 były montowane w amerykańskiej fabryce w Spartanburgu, podobnie było i z coupe i jego wersją M, o której będziemy pisali dalej. Właśnie w wersji M wszystkie jednostki napędowe były ręcznie montowane w Niemczech, a do USA były dowożone do montażu. Na szczęście dla nas do Europy przywożona była silniejsza z dwóch wersji M, konkretnie z silnikiem 3,2 litra i mocą 321 koni (później 325 koni), podczas gdy na rynek amerykański przeznaczona była wersja o mocy „jedynie” 240 koni. Dlaczego tak było, niestety nie udało mi się dowiedzieć. Cena M coupe nie była niska i osiągała pułap około 300 tysięcy złotych. Kiedy weźmiemy pod uwagę, że na przykład w Niemczech, przez cały okres sprzedaży, sprzedano tylko trochę ponad 6 tysięcy wersji Z3 coupe, oczywiste się staje, że M coupe jest stosunkowo ekskluzywnym doświadczeniem. Wszystkie Z3 były montowane w amerykańskiej fabryce w Spartanburgu, podobnie było i z coupe i jego wersją M. Właśnie w wersji M dla zmiany wszystkie jednostki napędowe były ręcznie montowane w Niemczech, a do USA były dowożone do montażu. Na szczęście dla nas do Europy przywożona była silniejsza z dwóch wersji M, konkretnie z silnikiem 3,2 litra i mocą 321 koni (później 325 koni), podczas gdy na rynek amerykański przeznaczona była wersja o mocy „jedynie” 240 koni.

więcej

Producent:

BMW

Kategoria:

Kabriolet

seria / podseria:

Z3

 

Dane podstawowe BMW Z3 (E36/7) Roadster 3.0i

Porównanie z innymi samochodami

W katalogu 10483 samochodów

1.
2.
3.

Znalazłeś błędne lub brakujące dane? Napisz do nas!

Podstawowe dane BMW Z3 (E36/7) Roadster 3.0i
Typ Kabriolet
Data produkcji -
Wprowadzenie na rynek 1999-12-01
Wyprodukowano w latach 2000 - 2002
Długość 4050 mm
Szerokość 1740 mm
Wysokość 1293 mm
Cena -
Parametry fizyczne BMW Z3 (E36/7) Roadster 3.0i
Waga netto 1360 kg
Waga brutto 195 kg
Droga hamowania przyczepy 1200 kg
Liczba drzwi 2
Liczba miejsc 2
Rozstaw kół z przodu 1413 mm
Rozstaw kół z tyłu 1494 mm
Rozstaw osi 2446 mm
Min. pojemność bagażnika 165 litrów
Maks. pojemność bagażnika -
Silnik, moc BMW Z3 (E36/7) Roadster 3.0i
Rodzaj silnika rzędowy
Położenie silnika z przodu, podłużny
Mieszanka wtrysk wielopunktowy
Doładowanie nie ma
oś napędowa tylny
Skrzynia biegów Manualna lub automatyczna
Liczba biegów (man.) 5
Liczba biegów (aut.) 5
Pojemność skokowa 2979 ccm
Liczba cylindrów 6
Liczba zaworów 24
Moment obrotowy 300 Nm
Moment obrotowy 3500 obrotów/min
Moc 170 kW
Moc 231 koni
Moc 5900 obrotów/min
Prędkość maksymalna 240 km/h
Przyspieszenie z 0 na 100 km/h 6.0 s
Wspomaganie kierownicy -
Paliwo BMW Z3 (E36/7) Roadster 3.0i
Rodzaj paliwa Natural 98
Pojemność baku 51 litrów
Zużycie paliwa w mieście 9.9 litrów na 100 km
Zużycie paliwa poza miastem 9.2 litrów na 100 km
Zużycie paliwa - łączone 9.9 litrów na 100 km
Rozmiar opon BMW Z3 (E36/7) Roadster 3.0i
Rozmiar opon 225/50 ZR 16
Hamulce BMW Z3 (E36/7) Roadster 3.0i
Hamulce przednie tarczowe z wewnętrznym chłodzeniem
Hamulce tylne tarczowe
Wyposażenie standardowe BMW Z3 (E36/7) Roadster 3.0i
Wnętrze Wbudowane radio, Wbudowane radio z CD, Wspomaganie kierownicy, Ustawienia kierownicy, Komputer pokładowy, Zamek centralny, Zamek centralny z pilotem, Immobiliser, Obrotomierz, Elektryczne opuszczanie przednich okien
Pozostałe Podgrzewane lusterka, Elektryczne lusterka, Przyciemniane szyby
Assistant ABS, ESP, ASR, MSR
Klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa
Liczba poduszek powietrznych 6

Znalazłeś błędne lub brakujące dane? Napisz do nas!

Sháníte tento nebo podobný model? DOPORUČUJEME:

 

Ocena BMW Z3 (E36/7) Roadster 3.0i

Ocena samochodow BMW Z3 (E36/7) Roadster 3.0i

Razem

głosów: 4

Uwaga: im większa liczba, tym lepsza ocena

Raport nieruchomości brakuje

Czy brakuje na tej nieruchomości model, który? Opowiedz nam o tym. Dziękuję.

 

Dyskusje BMW Z3 (E36/7) Roadster 3.0i

Dyskusja do Z3 (E36/7) Roadster 3.0i


liczba postów: 0

 

Napisz recenzję

Tvořte s námi obsah tohoto webu a staňte se redaktorem! Zašlete nám Vámi napsanou recenzi/článek, který Vám po zkontrolování uveřejníme. Nejlepší přispěvatele zařadíme do ravidelného slosování o vstupenky do Aquapalace Praha!

 

więcej

mniej

mniej marek

Twój głos został dodany.

Usuń możliwość

Model

wybierz

Musisz wybrać przynajmiej dwa produkty, żeby porównać.